100 قدم در یک دقیقه

به سلامتی خود برسید

به سلامتی خود برسید

تاریخ ایجاد : 1397/04/07


برای حفط سلامت و داشتن بدن ایده آل کافی تند تند قدم برداری.

همه ما از این موضوع با خبریم که برای داشتن سلامتی باید کاری کرد اونم به سرعت.اما این سرعت چقدر باید باشه؟ تحقیقات جدید این موضوع بیان میکنه که سرعت مناسب توی پیاده روی 100 قدم در یک دقیقه هستش، عددی که فکر می کردیم باید کمتر باشه!دستورالعمل های که این روز ها برای تمرین کردن مطرح میشه اینه که ما باید به سرعت حرکت کنیم و نه به آرومی. خب چه خوبه که این توصیه ما وقت پیاده روی هامون جدی بگیریم. این موضوع حتی اگر به باشگاه نمیریم و از اضافه وزن خودمون گلایه می کنیم می تونیم توی مسیر رفتن به محل کار ، دانشگاه یا هر جای دیگه پیاده کنیم.
وقتی شما شروع به یه پیاده روی ساده اما با سرعت می کنید ضربان قلب خودتون به بالای 70 می رسونید،دقیقاً همون میزانی که برای چربی سوزی و داشتن یه بدن ایده آل بهش نیازمندیم. پیاده روی بحثی هستش که ممکنه خیلی از ما به سادگی از کنارش بگذریم و از اون فقط به عنوان قدم زدن یاد کنیم.اما در حقیقت،نکته اینجاست که در حین پیاده روی باید طوری سرعت بگیریم که گام های خودمون به بالای 100 قدم در 1 دقیقه برسونیم.از طرف دیگه عدم هم صحبت شدن با دیگران در حین پیاده روی باعث میشه که تمرکز مناسبی به روی قدم های خودمون داشته باشیم و ضمن اینکه اکسیژن کافی هم داخل ریه های خودمون حفظ کنیم. استفاده از موسیقی به طوری که بتونه نشاط و انرژی گام برداشتن توی بدن ما ایجاد کنه بسیار مناسب و مفید هستش (به قول شیمیدان ها یه جورایی کاتالیزور به حساب میاد.) . این روزا باید بگیم تکنولوژی هم خوب به کمک این حرفه اومده ، ساعت های هوشمندی که به مچ می بندیم تا میزان قدم های برداشته شده،میزان کالری سوزانده شده و همین طور ضربان قلب ما نشون میدن بسیار توی این امر مفید هستش و می تونه یه امار مناسب از عملکرد شما حین پیاده روی اعلام کنه.
پیاده روی جزو یکی از ورزش های بی خطر، کم هزینه و مناسب برای هر سنی هستش.اگر وقت برای باشگاه رفتن ندارید،اگر هزینه تمرین توی یک باشگاه برای شما زیاده، بهتره برید سراغ پیاده روی.تند راه رفتن هنگام پیاده روی باعث مستحکم تر شدن استخوان های شما، شکل دهی مناسب به ستون فقرات شما،کاهش درد کمر،چربی سوزی و محکم تر شدن عضلات پایین تنه میشه.
مسیری هم که برای پیاده روی انتخاب می کنید می تونه مسیر رفتن به شرکت،دانشگاه،کتابخونه ، پارک یا هر جای دیگه باشه.فقط کافیه یه کفش راحتی پات کنی،شروع به حرکت کنی.
سلامتی و حفظ اون کار بسیار مهمی هستش که باید همه ما برای داشتنش تلاش خودمون بکنیم.

تصاویر

پیاده روی یک ورزش کم خطر پیاده روی یک ورزش کم خطر
پیاده روی یک ورزش کم خطر

برای حفط سلامت و داشتن بدن ایده آل کافی تند تند قدم برداری.

پیاده روی یک ورزش کم هزینه پیاده روی یک ورزش کم هزینه
پیاده روی یک ورزش کم هزینه

تحقیقات جدید این موضوع بیان میکنه که سرعت مناسب توی پیاده روی 100 قدم در یک دقیقه هستش، عددی که فکر می کردیم باید کمتر باشه!دستورالعمل های که این روز ها برای تمرین کردن مطرح میشه اینه که ما باید به سرعت حرکت کنیم و نه به آرومی.