راه های افزایش تمرکز

هفت راه برای تقویت قدرت درون

هفت راه برای تقویت قدرت درون

تاریخ ایجاد : 1397/04/05


توی این مقاله قرار چند لحظه ای برای داشتن یه حال خوب با هم مرور کنیم تا بدونیم چطور میشه با انجام چندتا کار ساده هر روز درون بدنمون و ختی جسم خودمون به آرامش کامل برسونیم.

زمان را بساز

داشتن یک عینک بسیار قدرتمند به روی چشم صرفا باعث قدرتمند شدن درون بدن انسان نمی شه ، بلکه بدنبال لذت های بسیار کوچک مثل شنا کردن توی استخر یا حتی خنک کردن خودمون جلوی کولر ، باعث میشه این احساس بهمون القا بشه. این یک عنصر کلیدی در ده ها جنبش روزمره است، از جمله چیزهای ساده مثل خرید رفتن یا حتی بلند شدن از رخت خواب. بسیاری از مردم از مشکلاتی که موقع بهم ریختن درون خودشون بوجود میاد بخوبی خبر دارن، اما کمترین کارها برای تقویت این هسته بسیار مهم درون جسم خودشون می کنند.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل مطالعات منتشر شده بین سالهای 1970 و 2011 نشان میده که "بهترین روش برای تقویت ذهن و درون خود انجام ورزش پایدار یا همون ورزش عمومی هستش حتی به درمان بیماری هایی جسمی مثل کمردرد هم موثرواقع میشه". با توجه به رشد جمعیت و زیاد شدن فشارهای ناشی از کار و زندگی به انسان، تنها با انجام 5 یا 10 دقیقه تمرین ورززشی در روز ، میتونیم هسته درون و وجودی خودمون به بهترین شکل رو به راه کنیم و از یه سرمایه گذاری خوب برای تندرستی بهره مند باشیم.

 

سه بزرگ

دکتر استوارت مک گیل محقق ستون فقرات در دانشگاه واترلو کانادا مدتی هستش که مشغول مطالعه بر روی درد های کمر و توانبخشی های اون هستش. پیشنهاد اون رسیدن عدد سه بزرگ توی مجموعه حرکات ورزشی هستش. این سه حرکت شامل کشش توی عضلات ، پرش و ایجاد یک حالت پل هستش که همگی باعث استحکام بدن و تقریبا مناسب برای هر سنی هستش.

 

درست انجام دهید

باشگاه ها معمولا کلاس های پایه ای قوی راه اندازی میکنن . اگر هم نخواستید که به باشگاه برید می تونید توی خونه یک ورزش مختصری داشته باشید و از این مطمئن باشید که این تمرینات از آسیب دیدن شما توی طول زندگی جلوگیری میکنه. شما حتی از ویدئوهایی که بوسیله گوشی همراه از سایت های مختلف پیدا میکنید به عنوان مربی استفاده کنید ، ولی اون چیزی که مهم هستش اینه که شما به تمرینات ورزشی خودتون به خوبی برسید حتی شده توی خونه!

 

هنگام بارداری متوقف نشوید

بارداری و زایمان خودش به تنهایی یک چالش بزرگ برای دردهای جسمی و درونی انسان هستش. مطالعات نشان می ده 50٪ زنان باردار دارای کمر درد هستند. تجزیه و تحلیل در سال 2013 نشون میده که پنج مورد از هفت مطالعه مورد بررسی در کسانی که با همین تمرینات ساده در دوران بارداری بر روی جسم و درون خودشون داشتن ، باعث کاهش درد توی دوران بارداری برای اونها و حتی زمان زایمان شده.

 

تمرینات پلانک

کرانچ و تمرینات نشسته و انجام تمرینات معمولی باعث تناسب اندام میشه. شاید برای شروع این تمرینات برای شما سخت باشه ، اما با تمرین های پی در پی همین تمرینات تبدیل به یک لذت روزانه برای شما میشه. تمرینات پلانک و حرکاتی از این قبیل عضلات فوقانی و کمر شما به خوبی تقویت می کنن. این حرکات تنوع های مختلفی داره که هر کدوم از اونها بر روی یک ناحیه از بدن شما قابل تمرکز هستن ، اما اون چیزی که مهم هستش مدت زمان کار کردن توی این تمرینات هستش.تمرکز بر روی زمان و عدم طولانی شدن تمرینها یک اصل مهم توی انجام این حرکات ورزشی هستش. داشتن یک فرم بدنی مناسب توی چند لحظه بهتر از گرفتن حالت بد توی طولانی مدت توی ورزش هستش.

اشتباهات کشنده

موثرترین عامل برای دل زده شدن از یک ورزش انجام اشتباهات مکرر هستش. خوابیدن به پشت یا حتی جمع کردن زانوها توی زاویه 90 درجه و داخل به شکم هستش.

 

تنوع ، کلیدی ترین موضوع

داشتن تمرکز ، بر روی ماهیچه ها در خین حرکات ورزشی ، باعث ایجاد یه احساس خوب در حین حرکات هستش. برای ایجاد تنوع ، هر چند وقت یکبار مثلا هر 4 هفته تا 8 هفته یک بار برنامه و حرکات ورزشی خودتون عوض کنید.اگر با دستگاه های ورزشی سر و کار دارید ، هر چند وقت یکبار کار کردن با یکی از اونها تجربه کنید. همه اینها استانداردهایی هستن که یه حال خوب برای شما به همراه میارن.

به همین سادگی و با همین حرکات کوچک توی زندگی می بینیم که چطور حالمون خوب میشه و می تونیم خودمون از درون قوی کنیم تا با مشکلات بزرگ توی زندگی که هر روز بهمون تحمیل میشه مواجه بشیم. به خاطر داشته باشید که اگر درونمون آروم باشه، به راحتی می تونیم خیلی از مشکلات توی زندگی پشت سر بزاریم.